piatok 21. júla 2017

Rozbehom stovky vládol Gatlin, skoku o tyči majú finále a Farah ďalšie zlato

Úvod kráľovskej, najočakávanejšie disciplíny šampionátu naznačil, že tohtoročný majster sveta bude naozajstný rýchlik. Všetko odštartoval Jamajčan Asafa Powell, niekdajší svetový rekordér, ktorý cieľovú rovinku preletel v čase 9,95. "Moc som do toho nešliapal, tak prvých štyridsať metrov, potom som zvoľnil," povedal Powell.

Hneď v nasledujúcom rozbehu nastúpil a vyhral Američan Tyson Gay, majster sveta z Osaky 2007, hoci jeho výkon bol medzi všetkými favoritmi najslabší. Čas 10,11 bol jediný medzi víťazmi rozbehov jediný štvormiestny, napriek tomu Američan tvrdil: "Bol to vydarený beh."

Šiesty rozbeh naznačil, s kým bude mať Bolt najväčší prácu.Olympijský víťaz z Atén a najrýchlejší muž sezóny Gatlin prebeh ol stovku skvele a ako jediný záver výraznejšie nevypustil. "Som na tom dobre a som tu preto, aby som odviedol svoju prácu a vyhral," povedal tohtoročný dominátor.

Justin Gatlin (vľavo) a Usain Bolt pri svojich rozbehoch na 100 metrov.

Ako posledný na štadión pribehol Bolt, zatlieskal divákom, žmurkol do kamery a po druhej najhoršie štartovej reakcii (0,152 s) bežal pre postup za 9,96.

Pokračovanie bitky rýchlikov v nedeľu v 13:10 českého času , šampión bude známy o 2 hodiny neskôr.

Klučinová bojuje zranenia napriek

Po dvoch dopoludňajších disciplínach jej patrilo 17.miesto a hovorila si: "Nie je to tak zlé, boľavé achilovky drží."

Lenže večerné blok sedmiboji s guľou a dvojstovku Eliške Klučinové nevyšiel. Vo svojej skupine najskôr obsadila 13. miesto za 13,79 metra a potom vedľa vrhačského kruhu žasl a: "Neviem, čo som tam robila. Skôr som tam nič nerobila. "

Do tej doby pozitívna nálada sa u slovenskej rekordérky zmenila a keď navyše zistila, že záverečnú disciplínu úvodného dňa bude musieť bežal nejaký muž v krajnej, deviatej dráhe, tréner sa jej musel pratať z cesty .

Eliška Klučinová pri výške (vľavo) a tesne po dobehnutí dvestovky.

"Nemám krajnej dráhy rada. Ja ako nie som šprintérka, neviem, ako mám rozbehnúť.Trošku som zaváhala, za nikým som sa nevyvážala a potom už som to nedobehla. "

Vo svojom behu bola so zatejpovanou pravou nohou posledný za 25,39 sekundy, prvý deň tak zakončila čoby 21. žena poradí a pred tým druhým realisticky uznala: "Nedá sa očakávať vôbec nič. Môže to byť rovnako tak dobré ako zlé, takže vôbec nič neplánujem a pôjdem do toho naplno.Len dúfam, že achilovka vydrží a že sa neprebudíte s opuchnutú nohou. "

Farah obhájil, skoku o tyči vleteli do finále

Jeden bezchybne, druhý cestou k 570 centimetrom s jediným zaváhaním, obaja českí skoku o tyči Jan Kudlička aj Michal Balner v Pekingu prešli kvalifikačnom sitom a v nedeľu od 13:05 českého času budú v konkurencii ďalších dvanástich pretekárov bojovať o medailový úspech.

Jan Kudlička (vľavo) aj Michal Balner kvalifikáciu zvládli.

Majsterkou sveta vo vrhu guľou sa stala Nemka Christina Schwanitzová, ktorá výkonom 20,37 porazila domáci reprezentantku Kung Li -ťiao o sedem centimetrov.Novozélanďanka Valerie Adamsová, ktorá vyhrala štyri predchádzajúce šampionáty, do Pekingu kvôli slabšej forme po operácii neprišla.

Zlato z najdlhšieho dráhového behu, závodu na 10 000 metrov patrí Britovi Mo Farah. Po striebru z Tegu 2011 a zlatej Moskve 2013 má olympijský šampión štvrtý titul k ariéry.

Pritom 350 metrov od cieľovej pásky sa Farahovy sny málom rozkotúľali po tartanu. Po kolízii s Keňanov Kamwororem, nakoniec v závode druhým, Brit zatackal, tak tak že neupadol a nechápavo sa potom na svojho dotieravého prenasledovateľa obzeral. V cieľovej rovinke však našiel ešte sily na zrýchlenie a druhému Kamwororovi o 63 stotín utiekol.Tretí bol ďalší Keňan Tanui.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára