piatok 14. apríla 2017

Nemôžeme len tak zavolať čas na statočné antidopingových informátorov

Počujeme veľa o informátorov, ale skôr menej o tom, čo sa stane, keď sa rozbije Omerta. V rozhovore pre tých, ktorí vyslovili neurobil pre pohodlné počúvanie. Počul som o snaží nájsť novú prácu; depresie a záchvaty paniky; neustále obzerať cez plece zo strachu z fyzickej retribution.Russia musí skončiť systémovú kultúru doping a korupcie, hovorí IAAF Viac

Väčšina nechcete ísť verejnosť.Ale Steve Magness, čo je kľúčový informátor v BBC Panorama dokument, ktorý vytvoril sériu obvinenia proti tréner Mohamed Farah je Alberto Salazar - pretože usilovne popieral - dáva svoje skúsenosti ostro. "Keď už hovoríme out bolo najťažšie vec, ktorú som urobil v mo jom živote," povedal mi. "Som prirodzene pokojný človek, ktorý zvláda stres dobre, ale ja som bol tlačený k bodu zrútenia pri mnohých príležitostiach. Nikdy som nemal žiadne problémy úzkosti alebo zažil záchvat paniky, kým som prišiel dopredu. "

Ale bez informátorov bývalý IAAF Lamine Diack prezidenta, spolu s niekoľkými svojimi kumpánmi, by nemalo byť cítil horúci dych francúzskych vyšetrovateľov.Trvalo miestoprísažné svedectvo ruskej športového agenta Andrey Baranov a jeho športovec Lilija Šobuchovová, ktorý odhalil, že Shobukhova platil $ 450,000 k úradníkom zakryť pozitívne drogové testy, ktoré upozornil úrady.

A bez tajomstvo nahrávky elitnej 800m bežec Julija Stepanova a jej manžela Vitaliy, ktorý pracoval ako ruský antidopingovej úradníka, Dick Pound možno nikdy napísal vetu svoje pitvanie správy do Ruskej dráhy a polia.

Avšak zatiaľ čo informátori by mala byť hrdinovia sú často spracované ako vydedenca; ignoroval a vyhýbal a často neveria vôbec.Keď je Mail v nedeľu zverejnila tvrdenia o rozšírenej ruskej dopingu ako v roku 2013 majstrovstvá sveta v Moskve, IAAF to ignoroval. Nemecký dokumentarista Hajo Seppelt tiež strávil mesiacov snaží hovoriť s vtedajším podpredsedom Sebastian Coe o dopingu napriek tomu sa stretol s mlčaním.

Ale keď Seppelt a Sunday Times navrhol krvné hodnoty niektorých športovcov by mohlo podozrivé na základe dôkazov predložených dvoch popredných antidopingových expertov Coe oznámil, že oni mali "vyhlásil vojnu na mojom športe". Nezáležalo na tom, že išlo o svetovo uznávaný vedci a novinári. Coe a IAAF nepáčilo správu, tak sa snažili decapitate posla.Facebook Twitter Pinterest Novinár Hajo Seppelt stretol so stenou obranyschopnosti potom, čo jeho dokumentárny film bol vysielaný. Fotografie: Ullstein Bild / Ullstein bild via Getty Images

Tento postoj nie je len atletika poškodenie, ale tiež odošle zahanbujúceho správu informátorov taky. Ako jeden senior antidopingového úradník mi povedal, často to, čo drží ľudí späť z odovzdávania informácií je, že neverím, že to bude konal. Môžete obviňovať?

Napriek tomu vieme, že športovci v Rusku podplácal zakryť dopingu, a že turecký pretekár odmietol možnosť vykašľať uniknúť zákaz taky. Koľko ďalších krajín môžu byť tieto praktiky sa odohráva v mieste? A koľko športovcov?IAAF by mal byť ctiť tých, ktorí prehovoriť, nie ich diskreditáciu.

Vypočutie Pound chvála odvahu niektorých pracovníkov IAAF a informátorov vnútri ruskej atletiky bol vítaný. Ale jeho odporúčanie, že Svetová antidopingová agentúra "by mala vyvinúť a zaviesť informátor asistenta a ochrany" naliehavo potrebuje mäso na holé kosti

Samozrejme sa jedná o zložité otázky -. Ako jeden anti-doperie dôstojník povedal mi: "nem ôžeme len tak niekomu 50.000 $ USD povedzte im,, vďaka za info'teď ísť a mať pekný život" - ale musí existovať lepší spôsob.Magness, napríklad, sa domnieva, že by mohlo tiež pomôcť v prípade, Wada zaviedli potenciálny postihy za útočenie informátorov.

Ale najväčší problém, a to ide ďaleko za športom, je to, že stále existuje kultúra v atletike prípadne tajomstvo a strach z hovorenia von je normálne. "Nie je dôveru v sponzormi alebo správnych orgánov, aby robiť nič iné, než chrániť svoje vlastné záujmy," hovorí Magness. "Než som hovoril s BBC Pýtal som sa sám seba, či som v poriadku nikdy pracoval v dráhe znova. Celá moja živobytie v stávke.To je zastavovanie myšlienka, keď si uvedomíte, koučovanie je to, čo som chcel robiť, pretože som bol teenager. "

Je to rozhodne neznie ako záhonu ruží. "Daj tupo, to cmúľať," priznáva Magness. "Mám veľkú skupinu priateľov a rodiny, ale nakoniec je t o veľmi osamelý skúsenosť. Ste tam na ostrove s zdanlivo žiadna podpora, pýtať sami seba, vo veku 30 rokov, ak ste práve zničil celý svoj život. "


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára